SaraSwiss

Tjugoett, Finlandssvensk, Student & Campus Helsingborg

Plötsligt händer det

Kategori: Allmänt

På onsdag morgon tyckte jag det var lite jobbigt att vi skulle träffa gruppen redan kl. 9 på morgonen när vi ändå hade hela dagen på oss att skriva grupparbetet. Men jag gick till skolan (kom lite för sent som vanligt) och försökte bidra med lite text. När vi bestämde oss för att ha lunchpaus passade jag på att ringa RL-konsult företaget som hyr ut hyresbostäder. Kvinnan sade att hon fått min intresseanmälan och mitt mail som jag skickat samt att hon hör av sig om jag får komma på visning.
 
Inte länge efter det skickar flickan som jag nu hyr i andrahand av, att hennes kompis lagt upp sin lägenhet på Vallgatan på helsingborgshem.se så jag loggade genast in för att titta om den passade mina behov. Det gjorde den! Jag bokade omedelbart lägenheten och var så ivrig angående den att jag hade fullt upp med att chatta med Emma (flickan jag hyr av) och hennes kompis (vars lägenhet jag skall ta över). Därför bidrog jag kanske inte med så värst mycket i slutet av vår träff med gruppen. Jag fixade ju lägenhet för kommande termin! Efter att jag bokat lägenheten på Vallis fick jag ett mail av RL-konsult som gav besked om att jag är en av de utvalda för lägenhetsvisning på studenthemmet Unionen. Det är också ett bra studenthem som ligger i centrala Helsingborg. Hyran där var lite dyrare än den jag nu kommer få så jag tror att jag gjorde ett helt bra val då jag nu skrivit på kontrakt för en förstahandslägenhet på Vallgatan. Detta är ju praktiskt i och med att mina saker redan är på plats i huset. Bara att flytta allt en trappa ner vet ni. Känns faktiskt skönt. Komiskt att det kom flera olika lägenhetserbjudanden som jag kunde tänka mig att ta just denna dag, när jag i flera månaders tid försökt hitta en passande lägenhet!
Idag hade vi "Metareflektion", det var ju ett stort skämt. Vi skulle bl.a. fylla i en lapp som denna på bilden. Detta gjorde vi också i början av kursen så nu var meningen att jämföra de två barometrarna med varandra och se hur man utvecklats under kursens gång, haha! Läraren gick igenom saker som dessa i två timmar. Dessa papper gick att fylla i på 5 minuter och det var allt de två timmarna skulle gå ut på. Sverige, sverige... Jag tror att jag himlade ett antal gånger med ögonen. En efter en gick studenterna iväg, stackars kursansvarige kvinna! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: