SaraSwiss

Tjugoett, Finlandssvensk, Student & Campus Helsingborg

"Nätter maga"

Kategori: Allmänt

På söndag köpte jag en blomma för att ha någonting annat existerande i lägenheten förutom jag själv. Nej men den piggar ju upp den här värsta månaden i året. November. Grått, mörkt och trist. Det händer heller aldrig någonting extra extra i november utan man bara längtar att månaden skall vara över så att decembermånad kan börja. Jag blir så fruktansvärt trött av det här mörkret. Innan dagens inköp av krukan, ljuset och ljusfatet stod blomman i en allt för låg liten plastskål. Det var väldigt fult. Hur som, i tredje butiken hittade jag till sist en passande kruka för min kära kämppis. 
 
 
Om ni missat denna veckas skandal i Helsingborg så vet ni nu att vi måste koka vattnet. Det har nämligen hittats enterokocker i vattnet. JOBBIGT OCH USH FY! Här ser ni konversationen angående detta med Louise. Jag gapskrattade vid sista meningen! Haha, vad jag saknar mina trogna Ekenäsvänner alltså! Roligt att skämta på ekenäsiska dessutom, så himla fult och sött samtidigt. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: