SaraSwiss

Tjugoett, Finlandssvensk, Student & Campus Helsingborg

Mitt andra hem

Kategori: Allmänt

När man flyttar för att studera i ett annat land blir nästan allting i ens liv och kretsar kring skolan. Ens nya vänner och kontakter, samtalsämnen och fritidsplaner är alla kopplade till skolan. Jag brukar skämta och säga åt gruppmedlemmarna att jag har all tid i världen att sitta med dem och jobba med grupparbetet, för jag har ju i princip inget annat liv i Sverige än skolan, hehe. Och så är det ju på sätt och vis.
 
 
Vi jobbade eeeextra länge på skolbibban idag. Ändå har jag inte bidragit med någonting till räkneuppgifterna i våra praktikfall. Ush, vad det är irriterande att känna sig stendum och inte komma med egna lösningar till uppgifterna. Jag hoppas att någon bra föreläsare kommer gå igenom uppgifterna och förklara begreppena och uträkningarna, så att man en vacker dag kanske förstår vad det är "vi" har jobbat med. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: