SaraSwiss

Tjugoett, Finlandssvensk, Student & Campus Helsingborg

Nytt tak över huvudet

Kategori: Allmänt

 
Efter jul behöver jag nytt boende, nu är det inte länge kvar till julen så jag kollar hela tiden om det finns lediga studentlägenheter. Blocket.se, helsingborgshem.se, bopoolen.nu är nätsidor jag besöker några gånger per dag, suck. Ibland blir man lite stressad, tänk om jag inte har ett nytt boende när jag kommer tillbaka till Helsingborg den 6 januari!
 
Nu gäller det att leta, leta, leta. Jag vet inte heller om jag vill vara förstahands- eller andrahandshyresgäst. Det bekväma med att vara andrahandshyresgäst (som jag är för tillfället) är ju att då hittar jag kanske igen ett möblerat boende till läsårets slut och kan sen komma hem till Finland över sommaren utan att ha hyra och betala i Sverige. Nackdelen är däremot att då måste jag igen söka nytt boende nästa höst... Jag är nästan bombsäker på att det ändå löser sig, om jag nu varit 10 dagar arbetslös i Schweiz så skall det här också kunna fixas, eller hur?
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: