SaraSwiss

Tjugoett, Finlandssvensk, Student & Campus Helsingborg

Dystert

Kategori: Allmänt

Ekonomispelet vi haft på företagssimuleringen, har jag fattat något? Nepp... Känt mig trög? Jepp...
 
 
Torsdagen, när jag skulle jobba första gången med Barlaget på Torsdagspuben, var ju en kväll för sig. Vi, personalen, var på plats 21oo och gästerna började droppa in vid 22oo. När Silja och jag gick ner till källaren lite över nio där alla våra saker fanns, märkte vi att någon hade rotat i Siljas väska. Vi fick båda panik och sedan märkte jag att klädhängaren där jag hade hängt min jacka och väska var utan mina ägodelar! Ännu mer panik
 
Jag såg framför mig jobbet med att ringa och spärra alla kort, ringa polisen, skaffa allt på nytt etc etc. Jag ringde polisen och var helt ifrån mig och kom inte riktigt någon vart för jag kunde inte tänka klart. Efter kanske en kvart när jag som bäst höll på att spärra mitt Visa Electron kort såg jag att killarna från Barlaget började rota i buskagen så jag sprang upp dit och där låg en massa av Barlagets ägodelar utspritt på marken, allt från väskor och plånböcker var utrivet och kastat omkring. Jag hade verkligen tur då alla mina ägodelar var kvar! Silja hade största oturen av oss alla, hon förlorade sina olika bankkort, ID och hemnycklar. När nästan alla andra hittade allt vi tappat så kan det ju hända att Siljas saker ligger någonstans bland buskar och löv. Ja, idag hittade vi ju faktiskt hennes sminkväska...
Så himla onödig grej av det här gänget som gjort allt detta? Undrar vad som hänt när de bara lämnade allt liggandes omkring på marken, någon måste ju ha sett dem eller ville de bara jävlas helt enkelt? Väldigt mystisk grej. Det var ju lite egen dumhet att ytterdörren till Villan var olåst, men ändå synd att sånt här sker.
Det här tråkiga veckoslutet till ära bjuder jag bara på tråkiga bilder. Sista bilden är Helsingborgs Lasarett, världens fulaste sjukhus kanske? Eller Nordens i alla fall. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: